Nu o să vă întrebăm ce ați făcut în ultimii 5 ani pentru că, pe de-o parte sună clișeic, iar pe de altă parte știm deja. Unii dintre voi și-au continuat sau finalizat studiile (congrats!), alții și-au întâlnit sufletul pereche, și-au întemeiat o familie, probabil au apărut și copiii (felicitări, să vă trăiască!) sau poate că v-ați schimbat traiectoria profesională, ați început un business sau v-ați implicat într-un proiect nou (succes!), v-ați cumpărat sau schimbat locuința (s-o stăpâniți sănătoși!), ați citit și ați călătorit mai mult (good choice!).

Oricât am fi de diferiți, un lucru sigur avem în comun: toți am fost online. Spațiul virtual ne-a cucerit și a devenit tot mai captivant, fiindcă aici știrile se propagă cu rapiditate, cumpărăturile sunt la un click distanță, iar socializarea în online este la putere. Internetul ne oferă o mulțime de oportunități, iar noi profităm din plin de ele. Și bine facem, căci, mai nou, dacă nu ești online nu exiști!

Spațiul online – tărâmul tuturor posibilităților

În online, posibilitățile rămân infinte, oricât ne-am strădui să demonstrăm contrariul. N-o spunem doar noi, faptele susțin afirmația asta. Pentru mulți, social media înseamnă exprimare liberă, interacțiune, creativitate, promovarea cauzelor și ideilor. Nu vă gândiți că susținem comunicarea exclusiv online, în defavoarea celei face to face, însă, în spațiul virtual, mai mult ca în altă parte, ideile se răspândesc rapid și pot găsi cu mai multă ușurință adepți sau sceptici.

Aici este locul unde fiecare postare, fotografie sau video nasc și spun povești. Poate nu cu aceeași semnificație și același impact pentru fiecare dintre noi, însă, realitatea e că ne plac poveștile. Fie că ne identificăm cu personajele sau situațiile, că apreciem inventivitatea sau, din contră, ne displace conceptul, că ne inspiră sau nu, poveștile online ne atrag ca un magnet.

Pe asta a mizat și Instagram, rețeaua socială bazată în mare parte pe componenta vizuală (fotografii și video) când a lansat campania de promovare “Stories are everywhere”.  Campania pune punctul pe “i” și arată că poveștile se nasc din noi şi din întâmplările noastre, chiar şi cele mai banale. Le putem scrie, fotografia sau filma oriunde: la restaurant, la supermarket, în vacanță sau chiar pe masa din bucătărie. The sky is the limit!

 3 campanii online memorabile

Am zis că n-o să vă întrebăm ce-ați făcut un ultimii 5 ani, dar parcă tot am fi curioși să aflăm despre ultimii 10. E drept, ideea nu e a noastră, ci am preluat-o din campania “10 Years Challenge” de care sigur îți amintești, că doar n-a trecut un deceniu de când ai văzut-o în social media!

În timp ce unii susțin că ideea colajului cu 2 fotografii, una din 2009 și alta din 2019, a plecat de la reminderul Facebook cu privire la aminitirile dintr-o anumită zi, alții sunt convinși că e legată de faptul că în 2009 rețeaua socială a avut un boom incredibil și a câștigat peste 200 de milioane de utilizatori.  Nu știm exact cum a început, dar a devenit imediat virală. De asemenea, nu știm câți dintre voi ați intrat în acest joc, însă știm că ori de câte ori ne revedem amintirile cu ajutorul Facebook ne cuprinde nostalgia. De fapt, scopul campaniei a fost să observăm cât ne-am schimbat în acești 10 ani, dacă ne-am pierdut din strălucire sau dacă, dimpotrivă, am câștigat-o odată cu înaintarea în vârstă. Cum era de așteptat, nume sonore din show-biz au acceptat provocarea și au postat fără rețineri fotografii din cele 2 perioade. Reese Whiterspoon, Tyra Banks, J Lo și Janet Jackson sunt doar câteva exemple din care am contatat că licărirea din ochii unei persoane nu se șterge odată cu trecerea timpului, ci se schimbă, așa cum ne schimbăm, de altfel, noi toți. Pe scurt, age is just a number!

În 2014, în mijlocul unei veri toride, un video în care mai mulți jucători de baseball își vărsau în cap o găleată plină cu gheață ne-a atras inevitabil atenția. Gestul inedit, pornit de la faptul că unul dintre coechipierii sportivilor fusese diagnosticat cu ASL (scleroză laterală amiotrofică), s-a viralizat imediat sub denumirea de “Ice Bucket Challenge” și ne-a trezit din letargie, ca un duș rece.  Scopul campaniei a fost conștientizarea gravității bolii și strângerea de fonduri pentru cercetarea și tratarea acesteia. Publicul s-a solidarizat numaidecât cu cauza, a acceptat provocarea și fiecare a dat-o mai departe altor 3 persoane. Se estimează că, în total, în 2 ani, aproximativ 17 milioane de oameni din lumea întreagă s-au implicat activ în campanie și au reușit să strângă peste 77 milioane de $. Astfel, persoane cunoscute (Bill Gates, George W. Bush, Justin Bierber, Oprah Winfrey, David Beckham și mulți, mulți alții) împreună cu oameni simpli, și-au unit forțele pentru susținerea unei cauze nobile. Dacă analizăm la rece, cel mai probabil, inițiatorii nu și-au imaginat niciodată succesul de care avea să se bucure demersul lor. Dar, iată că, o problemă gravă, aproape necunoscută, ambalată incitant reușește să doboare recorduri și să schimbe destine.

Și când ne gândeam că am aflat cam toate metodele de atragere a atenției în online, a apărut oul. Un simplu ou de găină care a doborât toate recordurile de popularitate pe Instagram, unde a strans în 9 zile peste 52 de milioane de like-uri și a detronat-o pe celebra Kyle Jenner care postase o fotografie în care fiica sa nou-născută îi prindea degetul. Pentru că a avut o primire atât de călduroasă, oul, numit Eugene – the egg, a răspândit și mister în jurul său. Curând, când a apărut crăpat și apoi cusut, toată lumea aștepta cu sufletul la gură să vadă ce ascunde în interior. S-au făcut pariuri, iar în timp ce unii spuneau că ba e gol, ba că dinăuntru o să iasă la iveală un gălbenuș sau chiar un pui de găină, alții erau ferm convinși că în el se ascunde sigla unui brand. De fapt, cea mai apreciată fotografie din toate timpurile de pe Instagram era parte dintr-o campanie de conștientizare a importanței sănătății mintale, iar inițiatorii săi au explicat că toată atenția de care a beneficiat pe durata campaniei a pus o presiune enormă pe bietul ou, care până la urmă, nu a mai rezistat și a crăpat.

(Foto: Getty)

Succesul este, așadar, online! Și online-ul e plin de povești de toate felurile. Unele deja mediatizate, altele încă nespuse. E gata să le primească pe toate, să le distribuie și să le promoveze. Nu te teme să-ți spui povestea, poate fi un nou început!

 

Powered by Moloso.