Să ridice mâna sus cine se mai ține de rezoluțiile de An Nou! Haideți, ridicați două degete, anul încă nu s-a terminat. Sunteți pregătiți pentru o nouă provocare? Să purcedem: în februarie și în tot restul anului adoptăm un stil de viață sănătos!

Dacă vă întrebați de ce se regăsește această rezoluție pe majoritatea listelor cu planuri de viitor, avem și răspunsul: pentru că toți vrem să ne reinventăm în noul an. Un an nou înseamnă o nouă șansă. Ceva de de genul new year, new me. Mulți dintre noi conștientizăm faptul că, voit sau nu, neglijăm unele aspecte legate de un regim de viață sănătos . Ba sărim peste mese, ba de 2-3 ori pe săptămână junk food, ba sacrificăm câteva ore bune de somn pentru un proiect urgent, ba nu ajungem azi la sală sau ne urcăm rapid în mașină pentru un drum scurt pe care l-am putea parcurge pe jos.

Avem și-o scuză –  timpul nu-i de partea noastră! Mda, bună scuză, dar cu cât înaintăm în vârstă, timpul va fi din ce în ce mai rar aliatul nostru. Ne bazăm pe faptul că avem gene bune? Nu-i un criteriu. Cercetătorii de la Harvard au ajuns la concluzia că până la pragul de 75 de ani, factorii generici nu influențează prea mult longevitatea unei persoane. Abia după 80-90 de ani aceștia încep să conteze cu adevărat.

De fapt e simplu și ține doar de noi să avem o viață cât mai lungă, sănătoasă și fericită. Nu o să vă propunem o dietă anume, antrenamente draconice sau suplimente minune, ci, mai degrabă, câteva alternative pentru un regim de viață sănătos. Desigur, nu o să vă spunem ceva complet nou, ba chiar ar putea suna clișeic. Totuși, ne asumăm riscul, fiindcă, știți voi, repetiția e mama învățăturii. Așadar, reține și aplică:

– mâncați alimente sănătoase, cereale integrale, proteine slabe, legume și fructe. Eviatați grăsimile saturate, prăjelile, zahărul și derivatele acestuia;

– beți cel puțin 2 litri de apă zilnic. Renunțați la băuturile carbogazoase, energizante, cafea în exces și reduceți consumul de alcool;

– verificați periodic nivelul vitaminei D și al calciului din sânge;

– faceți zilnic mișcare. O plimbare în parc, o tură cu bicicleta sau o oră de fitness îţi vor da energie şi un tonus bun;

– renunțați la fumat. N-a fost niciodată o chestie cool!

– monitorizați-vă greutatea și încercați să o mențineți în parametri normali;

– mergeți periodic la evaluări medicale generale, inclusiv la dentist. E mai simplu să previi decît să tratezi;

– mențineți-vă mintea activă! Citiți, studiați și informați-vă continuu.

– fiți activi pe plan social;

Și mai știți ceva? Toate sunt legate între ele. Dacă respectați 2-3 sfaturi, restul vin de la sine. Iată cum: dacă mâncăm sănătos și bem cel puțin 2 litri de apă zilnic, automat scădem în greutate. Iar dacă mai facem și ceva mișcare, rezultatele vor fi și mai spectaculoase. În plus, vom avea un tonus mai bun, vom scăpa de senzația de oboseală, vom avea chef de socializare și ne vom antrena permanent mintea. Iar când vom merge la controalele medicale vom avea toate șansele să primim felicitările medicului și nu o rețetă sau o dietă.

Dacă ați observat și alte schimbări care vin la pachet un adoptarea unui stil de viață sănătos, scrie-ne și nouă, poate reușim să convingem cât mai multă lume că merită efortul.

Până atunci, să fim sănătoși!