E 2025. Copiii tăi sunt mari, au niște joburi cu nume bizare, dar numele e cel mai puțin bizar lucru în ceea ce le privește, fiindcă oricum ți-e aproape imposibil să înțelegi ce fac. Te-ai obișnuit destul de greu cu ciudățenia asta, deși, teoretic, erai pregătit pentru ea de când ei erau mici și lumea mare vuia despre cum nimeni habar n-are ce și cum o să fie. 

În fine, să nu uităm că suntem deja în 2025. Lumea se împarte în continuare în fumători și nefumători – e drept, primii  sunt tot mai puțini, probabil mai puțini decât literele din “dă-mi un foc, te rog!”. Și au devenit cvasi-oficial subspecie. Se mai mai împarte în vegani puri și dezgustători omnivori,  în influenceri și restul de 3% (previzibil:-)), în cipați și ultimii întârziați. Cipații sunt disprețuitori cu “Purii”, pe care îi consideră fricoși și înapoiați. 

Mai sunt conspiraționiștii extratereștriali și scepticii terrafili (care cred în continuare, desigur, că omul e miezul Universului). Desigur, Guvernele se distrează pe seama populațiilor cam ca întotdeauna și nu dau clar nimănui niciodată dreptate. Bine, periodic înclină balanța înspre o tabără sau alta, dar asta numai atunci când simt cum conflictul lâncezește și ar trebui nutrită disputa).

E tot 2015. E dimineață și vecinul catralionar în cryptomonede a ieșit iar pe balcon să își elibereze zgomotos trupul vânjos. Nu suportă nici sunetul eliberării, nici alte tulburări pe care asta le produce prin casă. Oricât de multe se vor fi  schimbat până în 2025, sunt câteva care nu se vor schimba niciodată.

Cu siguranță că, în 2025, nu se vor fi schimbat particularitățile fiziologice umane importante. Și, în lista cu restul  – chiar undeva în susul ei – sigur ar mai fi ceva. Ar mai fi povestea. Precis nu se va fi schimbat “POVESTEA”. Nu va fi dispărut nicicum. Povestea lui 2025 și a fiecărui om și întâmplare pe care le cuprinde. E un pariu de făcut toți banii pe masă: povestea ne ține de mână de când desenam sălbăticiuni prin peșteri. Și sigur n-o să ne dea drumul nici când o să facem primul grătar prin vreun alt sistem solar.

“Povestea este felul în care le spunem cine suntem oamenilor pe care îi iubim cel mai mult. Spunem și ascultăm povești obișnuite și extraordinare. Ne încântă în povești momente pe care le prețuim. Le întregistrăm și le catalogăm în cuvinte și imagini. Oameni de toate vârstele flămânzesc după povești. (…) Familiile cu multe povești adunate în ani sunt cu adevărat binecuvântate. Ca ființe care trăiesc în spațiu și timp, nu putem evita poveștile; viețile noastre sunt povești și sunt unele minunate. Atunci când ne spunem poveștile, ne retrăim experiențe trecute, ne amintim emoțiile, descoperim și întărim substanța propriei vieți. Prin poveste, găsim și articulăm cine suntem. Cu cât ieșim mai mult din cercul nostru de încredere populat de familie și prieteni, cu atât suntem mai tentați să spunem cine suntem cu ajutorul faptelor, imaginilor și conceptelor.  Putem recurge și la inexacta, dar convenabila simplitate a etichetelor. ” Dar tot ne spunem povestea! (Michael GibsonThe Necessary, Amazing Power of Story)

Povestea asta cu poveștile mai are un atribut remarcabil: funcționează cu forță egală și în ceea ce îi privește pe indivizi, și atunci când e vorba despre asocieri de indivizi întru te miri ce scop. Inclusiv de business. Pentru că orice afacere e, de fapt, povestea unui om care a avut o idee, o poftă, o dorință, o ambiție, un vis. A visat să facă pantofi cum nu s-au mai făcut, rețele de conectat oameni cum  nu s-au mai conectat, mâncăruri de înfulecat cum nu s-au mai savurat. Sau, de ce nu, lenjerie intimă pentru menstruație cum nu s-a mai îndrăznit.

Think “Thinks”

Când ieși pe piață cu un produs aprioric amenințat de stânjeneală și prejudecăți, e obligatoriu să fii încrezător, inovator, creativ și, mai mult ca sigur, relaxat. “Thinx” sunt, ca să nu mai ocolim imatur și aiurea cuvântul, chiloți. Mai exact, chiloți pentru menstruație.

“Thinx” și-a însușit o misiune: să pună dop tabuu-lui cu menstruația. Într-o lume în care au fost interzise reclame pentru că aveau în ele cuvântul vagin, oamenii ăștia au venit o abordare tip macetă: Thinks nu numai că nu se rușinează de terminologie și de ce descrie ori definește ea, dar le folosește pe ambele cu mare voioșie. Adică nu, nu le folosește, le exploatează de-a dreptul. www.shethinx.com e locul de joacă (și de cel mai serios branding) în care povestea chiloților pentru menstruație e spusă cu toată relaxarea, dar și cu ingeniozitate și cunoaștere. Blogul de pe site – Periodical – e fascinant. E plin de conținut foarte deștept în care sunt explorate toate cele asociate “musafirilor” (ce idee de cuvânt ca să faci “menstruația” mai cuviincioasă sau măcar rostibilă!).

A, și sexualitatea e conținut conex, desigur. Eseuri, sfaturi de-ale ginecologilor, explainere – nimic nu lipsește. E content marketing admirabil. E o poveste pe cinste care are toate șansele să fie măcar pomenită și-n 2025.