Până pe la 6 ani, vorbim cu orice, orice are viață și, desigur, orice poate să existe. Că să exemplificăm pe rând, lucrurile stau așa: mușcăm din roșie în timp ce-i cerem scuze c-o mușcăm și că o facem să sufere, dulapul ne spune că-l doare într-un raft rănit-lovit, sandvișul plânge că nu-i place gustul de ketchup, iar o zână tocmai și-a luat zborul, grăbită maxim fiindcă s-a luat cu vorba și mamă-sa o știe plecată după pâine, nu după cai verzi pe pereți.

Gândirea magică ne trece, dar nevoia de a ști povești ne însoțește toată viața.

Când întâlnim pe cineva pentru prima oară, stăm de vorbă, punem întrebări ca să cunoaștem mai bine persoana ce nouă. Vrem să-i aflăm ideile, părerile, credințele. Încercăm să-i deslușim povestea și să ne-o spunem, la rându-ne, pe-a noastră. Sau măcar parte din ea. De ce? Ca să ne conectăm. Ca să ne împrietenim, ca să iubim, ca să facem o afacere.

Pentru că, în business, regula nu se schimbă. Să-ți spui povestea e un aspect esențial al construcției de brand. Îi ajută pe oameni să stabilească o conexiune cu tine, cu produsele tale, cu serviciile pe care le oferi.

De fapt, știința a confirmat ceea ce știam sau măcar intuiam dintotdeauna: suntem conectați de și prin povestiri. Ne ajută să înțelegem mai bine, să căpătăm încredere, să fim receptivi. Ne învățăm copiii cele mai importante lucruri cu ajutorul poveștilor cu eroi, zâne și spiriduși. Vorbim despre secvențe importante din viața și natura umană ori din istorie tot cu ajutorul personajelor, dialogurilor, al poveștilor și povestirilor. Este modul în care construim legături între noi, ne asumăm cauze și misiuni, evoluăm. Și este modul în care împărtășim emoții. Râdem împreună, plângem împreună, empatizăm cu alții, ba chiar, dacă e cazul, trecem și la acțiune.

La fel ca atunci când le oferi copiilor cele mai importante lecții de viață, și în business storytelling există o singură regulă de aur: fii autentic și onest! Mai devreme sau mai târziu, tot ce e neadevărat sau strident se află sau se simte (iar varianta din urmă poate fi chiar mai periculoasă).

Un exemplu admirabil de brand construit pe storytelling este Dannijo, afacerea surorilor Danielle și Jodie Snyder. Bijuteriile, accesoriile, pantofii și gențile lor combinate cu un storytelling  excelent le-au adus un succes uriaș. La un moment dat, atunci când a fost întrebată cum explică succesul companiei, Danielle a spus că la mijloc e credința surorii sale în povestirea autentică.

“Companiile trebuie să creeze narațiuni care sunt atât de convingătoare pentru consumatori încât să își dorească produsele în viețile lor.”

Ce povestiri, ce narațiuni spun surorile? Pe contul lor de Instagram găsești un mix de frânturi din propriile vieți, fotografii lifestyle cu produsele lor, cu celebrități și cu oameni obișnuiți.

Dannijo este un brand popular și printre celebrități (Rihanna, Beyonce, Sarah Jessica Parker, Natalie Portman…), dar și printre oameni obișnuiți. Iar Dannijo este un singur exemplu de “good, smart storytelling”. Good, smart și eficient.

View this post on Instagram

Happy Saturday ⛷ #weekendvibes

A post shared by DANNIJO (@dannijo) on