În toamna lui 2007, doi tineri absolvenți dădeau New York-ul pe San Francisco. Veniseră cu planuri mari, dar cu bani puțini. Și-au închiriat împreună un apartament, dar nu au reușit să-și găsească joburi, iar plata chiriei devenea problematică. S-a nimerit ca fix în perioada aia să fie programată în oraș o mare conferință de design industrial, la care se anunțau foarte mulți participanți. Locurile de cazare deveniseră o reală problemă.

Strâmtorați, dar inventivi, Brian Cesky și Joe Gebbia și-au dotat rapid micul apartament cu saltele gonflabile, au creat un site de promovare și au așteptat primii clienți. Pentru 80 de $ pe noapte, gazdele s-au gândit să le ofere oaspeților și micul dejun inclus în preț. Clienții, un indian de 30 de ani, o femeie de 35 de ani din Boston și un bărbat de 45 de ani, tatăl a patru copii din Utah au fost încântați să doarmă pe jos în Airbed and Breakfast.

Ideea părea profitabilă, iar curând, celor doi li s-a alăturat Nathan Blecharczyk care i-a ajutat să facă designul site-ului de rezervări, în timp ce ei se ocupau să găsească persoane dornice să își închirieze total sau parțial locuințele, pentru că părea totuși puțin probabil să facă bani din cele două proprietăți înscrise. Dintre care una era a lor.

Au dat lovitura anul următor. În august 2008, cu puțin timp înainte de Convenția Națională Democrată din Denver, eveniment la care își anunțaseră participarea peste 20.000 de oameni, platforma era complet funcțională. Peste 600 de susținători ai lui Obama au fost găzduiți în apartamentele înscrise pe Airbnb.

Dar un site de succes avea nevoie de susținere financiară, așa că antreprenorii s-au gândit că e un moment bun să-și folosească abilitățile creative și să facă rost de fonduri. Firesc pentru un brand care avea micul dejun în nume, au început să vândă cereale. Nu orice fel de cereale, ci unele electorale: Obama O’s și Cap’n McCain’s le-au adus aproximativ 30.000 de $. Destul cât să ia ceva avans în business, ba chiar să poată să-și viziteze utilizatorii. Așa s-au prins că una dintre problemele afacerii era că se baza mult pe imaginile proprietăților care nu erau întotdeauna de cea mai bună calitate. Au mai făcut un pas înainte când au cumpărat un aparat foto profesional și au investit timp, bani și atenție la imaginile postate pe platformă. A meritat!

După 11 ani de la lansarea oficială, Airbnb valoarează 35 miliarde de $ și continuă să crească. Are peste 2500 de angajați care lucrează în cele 34 de birouri din lumea întreagă și este prezent în nu mai puțin de 191 de țări.

Dacă privim beneficiile Airbnb din perspectiva gazdelor, conform informațiilor din “The Airbnb Story”, în medie, acestea încasează anual aproximativ 6.000 de $. Sunt în schimb și persoane care din asta trăiesc. Spre exemplu, Evelyn, proprietara unui apartament din Brooklyn, a intrat în jocul Airbnb de nevoie, la fel ca fondatorii platformei. În 2010 și-a pierdut jobul și a fost nevoită șă-și închirieze apartamentul. Încasările au fost peste măsura așteptărilor, iar experiența de  gazdă i-a plăcut, fiindcă de atunci și până acum a primit peste 400 de persoane. Mai mult, a devenit consultant pentru cei care abia acum își înscriu proprietățile, și-a creat un blog, ține webminarii, este fondatoarea unui grup de profil pe Facebook, iar încasările anuale sunt de ordinul sutelor de mii de dolari.

 

De ce ne plac nouă proprietățile Airbnb?

Pentru că sunt pretutindeni și poți alege liniștit între o casă în centrul orașului sau un cottage ferit de forfotă și zgomot.

Pentru că sunt confortabile, dichisite și prietenoase.

Pentru că gazdele sunt întotdeauna gata să-ți ofere toate ingredientele pentru o ședere cât mai reușită.

Pentru că, în principiu, au prețuri mai accesibile decât hotelurile.

Pentru că avem la dispoziție suport telefonic 24/24.

Pentru că ne simțim ca acasă și atunci când suntem departe de casă.

Pentru că putem verifica gazda și proprietatea pe baza review-urilor făcute de utilizatori reali. De altfel, Airbnb a mai punctat un succes uriaș în domeniul comunicării: este un model de succes de UGC (User Generated Content), un mecanism atât de reușit încât merită să vă povestim despre el într-un articol separat.

 

Powered by Theda Travel